Carolina97

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Carolina - 3 oktober 2011 21:19

Var en läsare som frågade hur man gör sin egen bloglovin-ikon, jag förmodar att denna läsare såg att jag hade gjort min egen. Så här har jag försökt fixa med lite bilder för att visa hur man gör:

1. Börja med att gå in på ett redigerings-programm. Jag använder mig av Gimp. Men det funkar lika bra med Paint eller photoshop mfl.

   

2. Gör din ikon (gjorde denna lite snabbt).

 

3. Spara bilden i .jpg - form.

 

4. Logga sedan in på Bloglovin.com.

 

5. Klicka på Konto, seddan på Knappar och ikoner.

   

6. Ta en random "följ bloggen med bloglovin" knapp och klicka: "skaffa den här ikonen!".

 

7. Kopiera ikon-länken.

 

8. Öppna sedan ett Word-dokument (eller liknande skriv-programm). Klistra in ikon-länken där.

 

9. Gå in på denna sida: tinypic.com.

10. Bläddra och klicka i din bloglovin-bild du gjorde i början. Välj Image och klicka sedan på UPLOAD NOW!

 

11. Sedan ska du skriva in en säkerhets-kod.

   

12. Nu kommer det upp en massa länkar. Kopiera den översta, detta är din bildkod.

13. Gå in på din bloglovin-länk i Word (eller vad du nu använder) och klipp ut det som är markerat på bilden ovan. Du kipper ut bloglovins bildkod.

14. Nu är det tomt mellan de två " ".

15. Klistra nu in din bildkod som du fixade fram med tinypic.com.

    

16. Gå nu in på Bloggplatsen (om det nu är det du har). Gå till menyn, klicka Inställningar, Menyavdelningar och till sist Redigera avdelning (eftersom jag redan har en bloglovin-ikon-avdelning. Annars skapar du bara en ny).

 

17. Klistra nu in din kod från Word. Klicka Redigera avdelning.

18. Klicka på Gå till bloggen.

    

19. Nu finns din bloglovin-ikon där. Tyvärr CP-ade min dator och fixade även in dessa saker som jag ringat in på bilden ovan... Detta kommer förhoppningsvis inte finnas på din blogg =)

Hoppas att ni fattar. Kommentera gärna detta inlägg så går jag in på din blogg och ser hur din bloglovin-ikon blev =) Har ni frågor eller vill ni att jag visar hur man gör något annat på till bloggen? Tveka inte, sänd en fråga via frågerutan, kommentera eller skicka ett mejl.  

Av Carolina - 3 oktober 2011 11:00

Oj... Kommer inte ihåg så mycket men jaja... (skriver detta i efterskott så ni kan se HELA min dag):

1. Vaknade.

2. Kollade mig i spegeln.

3. Klädde om.

4. Kom på att jag mådde skit...

5. Kollade så att mamma ringt skolan och sagt att jag inte kom.

6. Bytte om igen.

7. Hämtade täcke och kudde och la mig i fotöljen.

8. Fixade ett stort glas läsk.

9. Kollade på Paris Hiltons new BBF (brittiska bästa vän).

10. Kollade på Awkward.

11. Somnade...

12. Vaknade...

13. Väntade på ännu ett Awkward avsnitt, som visade sig vara samma avsnitt som jag sett innan =O

14. Käkade.

15. Somnade...

16. Vaknade av att Philip smsade.

17. Kommer inte ihåg....

18. Kommer fortfarande inte ihåg...

19. Snackade med Philip i telefon, han tyckte synd om mig =(

20. Läg i sängen och surfade på mobilen.

21. Började skriva ett inlägg här på bloggen, men blev för trött...

22. Gick och la mig i min stora varma säng.

23. Kommer på att min systemkamera har 7,1 mgp och min mobil har 8,0 =) YEY

24. Philip ringde och vi snackade tills vi kom på att han skulle upp kl. 06:00 dagen därpå så ja...

25. Ligger och tänker, då jag hör det där skrämmande spök-ljudet som Philip skrämmde mig med!!

26. Ligger under täcket och skakar....

27. Somnar...


Fin dag eller hur?! =O Borde kanske göra om den här listan "dagen" en dag då mitt liv är liiiiite intressantare =P

 

Presentation


Mitt namn är Carolina och jag är en glad emo/scene-inspererad tjej som tar sig igenom tonåren. I min blogg får du läsa om mitt liv och mina tankar.
bloglovin

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards