Carolina97

Alla inlägg under juli 2011

Av Carolina - 31 juli 2011 22:10

"- Vet du vad, Fanny? Egentligen är det rätt synd om dig. Jag mernar vara tillsammans med samma kille så länge och sen flytta ihop och allt... Då är det ju slut, liksom. Det är som att få en chokladkartong med bara likadana bitar. En annan har ju fått prova lite olika smaker. Det borde du också göra, det är du faktiskt värd!

- Försök inte! Jag vet nog vad du vill! Sa du inte att du står först i kön, kanske?

Alexandra ler.

- Jag och min stora käft.

- Just det. Förresten är det min favoritbit i den här asken. Jag skulle inte bli ett dugg ledsen om jag öppnade en Aladdin och den var full av trillingnöt.

Alexandra ser begrundande på mig.

- Nej, du skulle nog inte det, va? säger hon med plötsligt allvar. På det viset är vi faktiskt helt olika. Jag skulle bli skitsur om inte alla bitar var med. Till och med dom äkliga."

~Utdrag ur boken Räcker det om jag älskar dig? av Katarina von Bredow

---------------------------------------------------------

Vad gör man om man verkligen behöver snacka om en kille med någon? Vem går man till? Man vill kanske inte gå till vem som helst, vågar man inte snacka med sin mamma eller liknande så kan man ju alltid snacka med en kompis.


Men vad ska man säga? "Jo, det är så att jag har hittat en jätte söt kille som går i vår skola" Kanske...KANSKE, så vet alla i skolan om din lilla romans innan killen i fråga vet något?! Det hände faktiskt mig, min första förälskelse. Jag berättade för mina bästa vänner om att jag verkligen gillade honom, några dagar senare kom några jag inte kände fram till mig och fråga om det var sant att jag gillade honom. Jag sa nä, men de trodde mig inte.


Killen fick veta det ganska långt efter av några av sina kompisar och klasskamrater. Jag undrar fortfarande vem av mina 'bästisar' som hade spridit min hemlighet. Folk förstod att jag började rodna om man snackade om honom, så dom började säga en massa skit som: "Så... hur går det med *****? Har du ----- honom än?" Och jag blev sur, de retade mig för killen jag gillade... Detta gjorde så att en i hans släkt började ogilla mig VÄLDIGT mycket, för hon ville absolut inte att jag blev tillsammans med killen.


Men jag har kommit över honom nu, vilket är bra! Jag hittade en annan... En som har varit min bästa killkompis ganska länge, en som jag tror på och som får mig att skratta :D Han var som en ängel från skyn, han lyser alltid upp min dag.

  

Så vad jag försöker säga är att: Tänk över vad och absolut till vem du berättar, folk kan se ut att vara något eller någon dom inte är. Vill ni veta hur det gick med 'killen' som var min första förälskelse? Jo, vi blev ganska bra vänner en dag och ja... vi kan snacka med varandra. Jag dissar honom inte eller så, och han dissar inte mig.


Vad som än händer med en kille/tjej så var stark, bry dig inte om vad andra säger och dra absolut inte för hastade slutsatser, du kanske tror att ni är på G, och alla dina kompisar vet om det, men så blir det inget?! Hur förklarar du det då? Att han/hon hittar en ny, han eller hon kanske inte ens visste att ni två var på G? Det var kanske något bara du såg, eller så var ni helt enkelt inte på G.


Det var nog vad jag hade att berätta idag, mer kommer =) Vill ni att jag skriver och berättar om något annat inom ämnet kärlek? Som ni ser så berättar jag efter egna upplevelser, jag berättar direkt från hjärtat... och hjärnan ;)

  

Av Carolina - 31 juli 2011 21:21

Vad är bäst egentligen?


Själv tycker jag mer om pooler än stränder, pooler känns mycket fräschare än stränder helt enkelt :) Vilket föredrar ni läsare?

  

  

Av Carolina - 31 juli 2011 21:16

  Så sant! Älskar att läsa mina favvo bloggar, just den bloggen som visas (gammalt inlägg på hennes blogg) heter EpicFaiil.se. Det är en as bra blogg om en tjej i Sthm som är emo. Hon skriver jävligt bra och får sina läsare att alltid tycka om inläggen. Hon skriver en massa roligt, ni måste in på hennes blogg och se filmen om när hon och hennes kompisar handlar godis!! Hon fyller händerna med choklad och bara: "nee lite mer" sen tar hon chips, och hon kan typ inte hålla allt hihi x) As roligt! Garvade som fan ;)

 

Av Carolina - 31 juli 2011 21:11

Hej läsare, se vad jag har gjort idag:

Ja, idag var jag i Lund och shoppade. Nya skor - CHECK! Käkade på McDonalds och var bara tvungen att fota energidrickan ;) Älskar dödskallen med vingar <3

Men det var nog allt om dagen typ... Jo, var hos mammas kompis Ida med mamma och syrran. Annars hände det inte så mycket idag ;D

 

Av Carolina - 31 juli 2011 21:04

Hej läsare =)


Nu funkar det att lägga in bilder från kameran igen, så här kommer "Dagens outfit" x3 =D

  Linnet "Hårdrockare" som jag har idag var egentligen en t-shirt, som jag köpte på en marknad för 20:- och som jag klippte sönder till ett linne och satte dit ett skärp. Till 'linnet' har jag ett par tights (syns inte på bilden).

 

Av Carolina - 31 juli 2011 01:40

Hej hopp läsare =)


Läste lite random bloggar. Men vet ni hur många fjortisbloggar det finns? Emo än fjortis! Det är något som är säkert. Jag gillar att vara Emo, jag hatar folk som tror dom är något för att dom drar en enorm pensel med brun färg över ansiktet varje morgon och klär sig slampigt. Jag förstår mig inte på tjejerna som kör Kissie-style. Det är hennes stil och bara för att hon är populär inom bloggandet så behöver inte alla vara Kissie-lookis.


Tänkte också på det att när jag läste vissa bloggar såg jag inlägg som:

"Wow! Pengar på kontot och ikväll ska man festa!!!"

Och?! Allvarligt? Tänker ni smälla ALLA jävla pengar som ni får på kontot på martinis och klubbar??!! :O  

Fattar heller inte sånna som "drar" sig i håret hela tiden bara för att det ska se platt och liggande ut, men vafan?! Låt det ligga och sluta dra i det då! Och började nästan as garva när jag lyssnade på en tjej på YouTube som skulle ge tips för sommaren (säger inte vilken tjej men man kan ju gissa vem som är SÅ blåst) hon sa: "Ja asså ett jätte bra tips är att inte ha något smink på sommaren" och vet ni vad? Hon var HYPER spacklad över hela fejan, sen frågade reportern: "Jaha, låter du bli sminket på sommaren?" och hon bara: "Nja, jag har bara lite smink idag eftersom jag har shoppat och så". Jag bara: "LITE?!" :O Har hon kollat in sig själv?


Såg också en som bara videobloggade för att säga att hon inte skulle hinna blogga idag. Varför?! Shit, blåst jävel asså. Jaha, hinner du inte blogga idag så kan du skriva det imorron när du bloggar, du behöver inte göra en videoblogg på några sec. där du säger att du inte hinner blogga? Hur dum får man bli?


En sak till som jag hatar: Tjejer med över enorma bröst som är as smala. Du ser förjävlig ut, bara så du vet! Stora tuttar är inte snyggt, inte SÅ stora iallafall, inte så stora att du får ryggont och som resten av din kropp inte kan bära upp.


Nu när jag har berättat lite saker som stör mig så ska jag sova!

 

Av Carolina - 30 juli 2011 21:12

Var iväg och hämtade pizza som jag och familjen hade beställt =)


As god (och mättande) skinkpizza med en massa deg ;D Käkade pizza, drack läsk och kollade på film =D Filmer var sådär... Men pizzan var god ;D Ni undrar säkert vilken film jag har kollat på, jag har kollat på den innan med brossan men såg den idag också, den var inte JÄTTE bra, men okey. Det som gjorde den bra var att min favvo skåderspelerska Emma Roberts spelar Jill i den, gissat vilken än? Men jag ska vara snäll och låta er veta: Scream 4!! hihi ;)

  

Oh ja, en sak till: Klippte sönder min "HÅRDROCKARE"-Tshirt till ett as coolt linne blev först lite fel, men det blev snyggare när jag satte dit ett skärp :D

 

Av Carolina - 30 juli 2011 17:14

Hej alla läsare!


Vill bara ge er alla ett enormt bra boktips, Fråga Alice som är sann historia om en tjej som börjar knarka, det är både spännande, läskigt och rörande att läsa om hur "Alice" tar sig igenom sitt liv, om när hon utforskar livet och faller in i dimman, när hon har sina intriger och när hon slår sig fri för stunden.


Alice kan vara vem som helst.

Alice kan vara någon du känner.

Alice knarkar.

Fråga Alice är en superstark dagbok, skriven av en helt vanlig femtonårig amerikansk tjej som börjar knarka. Den skildrar hennes resa in i en mardrömslik tillvaro, och hur drogerna alltmer tar över hennes tankar.

Här kommer två av "Alice" dagboksinlägg:

8 juni

Jag känner mig så trängd att jag inte vet vad jag ska göra. När jag var på väg ut från skolan smög sig Jan fram till mig och väste: "Bäst att du säger åt din malliga lillsyrra att inte äta godis när hon blir bjuden, särskilt inte om hon blir bjuden av nån du känner." Men så jävlig kan hon ju inte vara! Väl?!

Vad hon än tycker om mig skulle hon väl inte låta det gå ut över Alexandria? Eller? Om jag bara kunde få henne att förstå - men jag fattar inte hur det skulle gå till.

Å, vad jag skulle vilja prata med mamma eller pappa elelr Joel eller Tim om det här, men vad jag än gör verkar allting bara bli värre. Jag kanske kan lirka in det i förbifarten vid middagen nån gång, säga nåt om hämndlystna ungdomar som delar ut godis och tuggummi och sånt som de har spetsat med syra. Om jag säger att det är en lärare som har berättat om en i Detroit som har dött på det sättet, så kanske de passar sig. De måste vara på sin vakt!

 

(?)

Klev nyss upp ur sängen och gick fram till spegeln. Fyra tår är spjälade så de är antagligen brutna. Det var knappt att jag kände igen mig själv. Ansiktet är helt svullet och blåsvart och sönderrivet, och håret är losslitet i stora tussar så nu är jag kal här och där på huvudet. Det är kanske inte jag egentligen.

 

As bra bok - rekomenderas STORT!! Man fattar direkt hur svårt "Alice" har det.

Så mitt tips: Läs boken!

 

Presentation


Mitt namn är Carolina och jag är en glad emo/scene-inspererad tjej som tar sig igenom tonåren. I min blogg får du läsa om mitt liv och mina tankar.
bloglovin

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards