Carolina97

Alla inlägg under september 2011

Av Carolina - 24 september 2011 19:04

Själv har jag aldrig varit något fan av verken droger eller alkohol. Ibland undrar jag hur folk tänker, varför de dricker och varför de tar droger?! Man mår kanske bra för stunden, men inte sen?!

Alkohol och droger har förstört samhället enligt mig. Visst kan man dricka, ta en cider eller två när man är ute på fest, men man ska inte dricka varje dag bara för att man kan! Själv hatar jag droger, droger tar folks liv lättare än alkohol, visst man kan bli påkörd av en rattfyllerist, men

man kan också falla för ett grupptryck för att dom vill att man ska bara testa den där drogen, och vips ligger man inne på sjukhuset och vet inte om man kommer överleva.


Mer om alkohol? Jo, alltså jag kommer säkerligen dricka när jag blir äldre. Men jag tänker dricka enstaka gånger (tex. under fester) och inte ta lite varje kväll eller så?!

Mer om droger? Ja, jag skulle aldrig få för mig att testa någon drog! Man måste inte göra något som inte känns bra, även om man vill leka cool inför sina vänner mfl. Vad är problmet? SÄG NEJ!

 

Av Carolina - 23 september 2011 12:27

Kära läsare! Det har hänt något amazing!! Det är inte ofta man vaknar 08:36 på en studiedags morgon (brukar sova till 10:00-något) och att man dessutom gör något som handlar om skolan en sån här dag

Vad har jag gjort då? Jo, jag skrev in vad som sades på elevrådsmötet (jag är sekreterare) på datorn och skickade det till läraren som håller i elevrådet. SÅ DUKTIGT!!

 

Av Carolina - 23 september 2011 09:57

Ganska rolig ändå?! ;D

 

Av Carolina - 23 september 2011 09:40

Var vill jag vara om 10 år?


Det är en riktigt svår fråga... Men jag har alltid drömt om en sak: Att ha ett bra jobb, bo i ett fint hus och såklart att ha en familj. Inte alla tänker: "Om 10 år ska jag ha en familj som jag älskar över allt annat"

Men tro det eller ej: SÅ TÄNKER CARRO!

En sak de flesta kvinnor farar för (även dom i min ålder som inte vågar berätta) är att de aldrig kommer hitta någon att bilda familj med.

Jobbet då? Var vill jag jobba om 10 år? Jo, jag vill jobba som bilmekaniker eller lärare. Vaför det? Bilmekaniker vill jag nog bli för att... jag vet faktiskt inte riktigt... Men lärare har jag velat bli så länge jag kommer ihåg tillbaka i tiden, först ville jag bli Svenska lärare, sen ville jag bli Svenska/SO lärare, sen ville jag bli Slöjd lärare, sen ville jag bli Musik lärare, sen ville jag bli Musik/Engelsk lärare. Men nu då? Nu vet jag inte... Läser jag till lärare så blir det nog på det viset att jag läser in två/tre ämnen som jag har lättare för efter gymnasiet. Jag hoppas på att jag kan bli Musik/SO/Engelsk lärare. Tre ämnen? Ja, det kan väll funka?!

Huset då? Vilket som! Bara det är fint, bara man kan bo där, bara det är ett ställe man kan komma hem till och känna sig hemma så är jag nöjd =)

 

Av Carolina - 23 september 2011 09:31

Hej läsare!

Idag är det då studiedag för oss här i Sjöbo =) SKÖNT! Men ska ändån åka in till Sjöbo-centrum och möta älsklingen på busstationen, vi ska träna. Vi får se om vi ska käka pizza, annars käkar vi endån här hemma. Så idag blir det nog måttligt med bloggande ;D Mer imorron?!

 

Av Carolina - 23 september 2011 09:23

Alexz...

 

Du var en ängel på jorden och vi hoppades på att det inte skulle gå så snabbt innan du blev en ängel i himmeln. Vi saknar dig ett så enormt <3 Jag kunde inte åka upp till din begravning idag, men för en stund sedan vaknade jag. Kollade mobilen. 2 nya meddelanden varav 1 var från Katty:

Då var det iväg, nu åker jag, emelie och mamma. Känner mig redan gråtfärdig.

Jag visste direkt vad hon menade, jag skickade tillbaka att allt kommer gå bra och att hon ska hälsa honom från mig... Att den här dagen skulle komma... Varför tas underbara personer från oss så snabbt?

Snälla alla uppe i himmlen: Ta väl hand om våran älskade Alexz <3

 

Av Carolina - 22 september 2011 23:34

Vad kan man säga? Jag träffade världens bästa kille och jag gick runt och grubblade på om jag skulle våga berätta vad jag tyckte om honom... Jag berättade för min kompis, sa tillochmed att jag inte hade någon chans. Men hon berättade för killen, och nu är vi ett par.

Denna söndag har vi 2 veckor, så tiden går snabbt när man har roligt =) Jag hade kärleksproblem som ni läst om innan i min blogg, men nu har allt löst sig och jag har hittat the one. Jag hoppas och jag vet att detta kommer hålla läääääänge <3 För vi älskar varandra så jävla mycket att vi knappt vågar andas innan vi träffas igen. Okej, där överdrev jag kanske liiiiiite, men det känns ungefär så.

 

Min kompisar hade ett bra kärleksliv, hade pojkvän mm innan jag träffade the one, självklart kändes det lite dumt att jag stod där och bara: "jaha... ska du träffa mrX nu då?" men nu är det faktiskt mig som de frågar det, och jag tröstar dom i sina kärleksproblem. Allt vändes upside down när jag träffade min älskade the one.

 

Av Carolina - 22 september 2011 23:30

På att göra en sån dära 30 dagars-grej som både Ronja, Vicky och Erica har gjort på sina bloggar:
 
Dag 1 - Din nuvarande relation. Om du är singel, berätta om singellivet.
Dag 2 – Var du vill vara om 10 år.
Dag 3 – Din syn på droger och alkohol.
Dag 4 – Din syn på religion.
Dag 5 – En tid då du tänkte avsluta ditt liv.
Dag 6 – Skriv 30 intressanta fakta om dej själv.
Dag 7 – Ditt stjärntecken och om du tycker att det passar din personlighet.
Dag 8 – En tidpunkt då du kände dej mest nöjd med ditt liv.
Dag 9 – Hur du hoppas din framtid kommer att se ut.
Dag 10 – Diskutera din första kärlek och första kyss.
Dag 11 – Sätt din iPod på shuffle och skriv 10 låtar som dyker upp.
Dag 12 – Lista upp hela din dag.
Dag 13 – Någonstans du vill flytta eller besöka.
Dag 14 – Ditt tidigaste minne.
Dag 15 – Dina favoritbloggar.
Dag 16 – Din syn på mainstream musik.
Dag 17 – Dina toppar och dalar det senaste året.
Dag 18 – Din tro.
Dag 19 – Respektlöshet mot dina föräldrar.
Dag 20 – Hur viktigt du tycker att utbildning är.
Dag 21 – Ett av dina favoritprogram.
Dag 22 – Hur har du förändrats under de senaste två åren.
Dag 23 – Bilder på 5 killar som är kända och som du finner attraktiva.
Dag 24 – Din favoritfilm och vad den handlar om.
Dag 25 – Någon som fascinerar dej och varför.
Dag 26 – Vilken typ av person attraherar dej.
Dag 27 – Ett problem som du har haft.
Dag 28 – Något som du saknar.
Dag 29 – Mål för de närmaste 30 dagarna.
Dag 30 – Dina toppar och dalar denna månad.
 

Presentation


Mitt namn är Carolina och jag är en glad emo/scene-inspererad tjej som tar sig igenom tonåren. I min blogg får du läsa om mitt liv och mina tankar.
bloglovin

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards