Carolina97

Alla inlägg under september 2011

Av Carolina - 27 september 2011 15:50

Hmm... 30?! Oj... vet inte om jag har så mycket intressant fakta men jag gör ett försök:

1. Mitt mellan namn är Sandra.

2. Jag ville bli författare när jag var yngre.

3. Mina idoler är Cody Simpson, Avangered Sevenfold och Selena Gomez (kanske lite väntat med Cody och Selena...).

4. Jag kan dansa Streetdance.

5. Mitt huvudinstrument är elbas.

6. Jag kan även spela gitarr, keyboard och sjunga.

7. Jag har alltid varit lite rädd för vatten...

8. Min storasyster heter Carola.

9. Min storebror heter Dennis.

10. Min lillasyster heter Amanda.

11. Jag har en Samsung Omnia HD som mobil.

12. Jag har en häst som heter Blacky...

13. ...tre katter som heter Athena, Rasmus och Kelis...

14. ...fyra hundar som heter Billie, Josefin, Chicka och Tiger...

15. ...två kaniner som heter Cuppetccino och Milkey Way...

16. ....och jag hade en råtta som hette Toph, men jag gav bort den till min syster, Amanda.

17. Mitt favorit syskon är Dennis.

18. Min favorit skådis är Orlando Blomm.

19. För drygt ett år sedan hade jag fast löshår (fast klistrat i mitt hår).

20. Mina föräldrar heter Mats och Helene.

21. Jag kan sjunga Sweet Dreams precis som Emily Browning sjunger den.

22. Jag äger 11 nagellack...

23. ...44 ögonskuggor...

24. ...och en silverig mascara.

25. Vicky är en av mina bättre vänner...

26. ...liksom Josse och Anna.

27. Jag är ganska duktig på att dansa bugg.

28. Jag sa att facebook var för nördar... några veckor senare staffade jag det och nu är jag en facebooknörd.

29. Jag har fått brist på intressanta saker om mig själv...

30. Jag är glad att jag inte behövde skriva fler intressanta saker om mig själv för jag kom inte på fler =)

 

Av Carolina - 26 september 2011 19:40

Många gånget har livet varit hopplöst att leva...

 

... men så har jag arbetat mig uppåt, levt med mina regler och tagit mig ut ur det onda. Och se var det fört mig, ni har jag en underbar kille, de bästa vännerna som vandrar på denna jord och en över bra familj <3

När jag ser tillbaka i mitt liv tänker jag: Hur överlevde jag det där?

Jag blev mobbad från att jag började skolan som 6åring, till (tro det eller ej) förra året. Jag bytte klass pågrundav att jag blev mobbad, när jag bytt klass var det som om jag kunde andas igen, visst det kändes forfarande skit att folk dissade mig och bitchblickade mig samt var extremt elaka. Men jag försökte att inte bry mig och nu känns det som om mitt liv vänt mig upside down. Men jag har min underbara familj, som alltid stöttat mig, mina älskade husdjur, som alltid funnits där så jag hade någon att prata med samt mina få vänner jag haft under åren. Vill speciellt tacka dom vänner som inte brytt sig om att folk snackade skit, som inte föll för grupptrycket och som alltid fanns där vid min sida. TACK!

Så... det är nog det. Jag har genom mina 14,5 (ja, kom ihåg det där halva) år många gånger velat försvinna från denna jord, men jag har inte haft modet, och tur det för hade jag varit den där starka, modiga Carro som jag alltid velat vara så hade jag inte suttit här idag, då hade jag inte levt denna underbara del av mitt älskade liv <3

Så kom ihåg: Du har bara ett liv, ta vara på det...

 

Av Carolina - 25 september 2011 11:54

Ni läsare bad om lite recept, så här kommer ett. Dagens recept är på en av mina favorit frukost mackor. Ska försöka att filma när jag gör det nästa gång, bara för rolighetens skull. Men är lite förkyld idag så kund inte göra det :( Här är iallafall receptet:

Ingredienser:

x Något bröd du gillar

x Smör

x Kall kyckling


Gör så här:

    

Av Carolina - 25 september 2011 11:36

Själv har jag inte någon spciell religion precis... Lite kristen kanske man är?! Vi får se hur kristen jag är efter konfan =D Men jag bryr mig inte om vad folk har som religion! Träffar jag en jätte snäll muslim så är det självklart att jag hänger med honom/henne och inte dissar honom/henne för hennes religion. Folk som inte väljer att vara vänner med vissa pga att de är muslimer eller liknande suger ju!

Själv har jag nog ingen vän som har någon riktig religion... De har antingen valt att inte tro på något speciellt eller så har de inte kommit på vad de vill tro på än?! Religion är ju inte mitt starka ämne, verken i skolan eller i allmänheten. Jag vet inte så mycket om de olika religionerna, så jag kan ju inte dissa någon för att de har en okänd religion?!

Den ända religionen jag känner till ganske mycket (iallafall något) om är kristendomen. Kan vara för att det är kristendomen som jag fick veta först om, kan vara för att kristendomen var vad jag fick som första val i livet. Men man kan vara döpt som jag är i en kristen kyrka, men inte tro på något speciellt?! I min skola är det typ ingen som konfar sig för att de tror på Gud och Jesus, de konfar sig för festen och presenterna efter. Men konfirmationen är faktiskt ganska rolig, man börjar med att äta lite fika, sen gör man något rolig, snackar mm. Man stärker banden mellan de som man har i sin konfagrupp ett så enormt! Så ja, det är roligt med konfa helt enkelt. Även om många inte vill erkänna det så tycker alla att det är lite roligt iallafall =)

Jag vet inte om det var så jag skulle kunna skriva om min syn på religion?! Jag hoppas att ni blev nöjda med det här, min syn på religion helt enkelt!

 

Av Carolina - 24 september 2011 23:18

Och några fler <3

Älsklingen ska sova nu, han ska jobba imorron. Men tänkte faktiskt själv gå till kojs snart =) Men måste bara upplysa alla om att Vicky, Philip och Hence är de roligaste personerna man kan smsa med =D


Vicky: ffhkdfykcxjk jul chili

Jag: Tänker: *jaha... är hon knäpp eller?*

Vicky: Frej cd BVC chhfdc kurds kläm nc z'

Jag: Tänker: *Okej, hon ÄR knäpp... men det kan väll inte vara Vicky?!*

Vicky: Frukot kurs på inte ööljgd påökning knhfs äälkug ghjllööhfwqryu ponny loges lä

Jag: Tänker: *WHAAAAAAT?!*

Vicky: Det var Peter :(

Jag: haha ;) fattade nästan att det inte var du ;) dumma petra!

Vicky: Haha ;D han sa Carola håll käften ;)

Jag: haha lol

För er som inte fattade så kallar jag Vickys pappa för Petra (Peter) och han kallar mig för Carola (fast jag heter CAROLINA!!)


Hence: Jag måste ha nya hörlurar :'(

Jag: Vad har du nu gjort med dina fina hörlurar?

Hence: Vet ej den ena sluta funka

Jag: Hmm... Konstigt? Men du har väl haft dom rätt länge?

Hence: Sen 6an

Fint samtal om Hences trasiga hörlurar?! =D


Men nu! ska jag sova!! Puss och kram och nattinatti

 

Av Carolina - 24 september 2011 22:52

Hej läsare! Det är vissa av er som har skickat in frågor, alltid roligt att se att man har fått ännu en fråga om någonting. Här är ett inlägg med de samlade svaren:


Varför började du blogga?

Jag började egentligen blogga eftersom jag skulle ha någonstans att lägga upp mina noveller så att andra kunde läsa dom, men sedan blev det mer och mer att jag skrev av mig om min dag mm. Och nu är jag verkligen glad över att så många läser min blogg och följer den =)


Kan du lägga upp recept?

Ja, jag är glad att ni som läsare berättar för mig vad ni vill läsa om, så jag kan nog koka ihop något (fattade ni recept-kokning-skämtet =D). Men är inte mycket för att skriva recept, kan kanske göra en "matlagnings-video"?!


Kan du videoblogga?

Ja, jag kan ju försöka?! Det kommer säkert funka, ska bara fixa lite. Men det kommer nog upp någon videoblogg såsmåningom?! =)


Kan du lägga upp styling-videor och video på när du sjunger?

Ja, ska försöka fixa det. Ska bra fixa ett redigerings programm till videorna, så de inte blir 59min långa när de skulle kunna vara 3min...


Skriver du dikterna själv som du lägger upp på bloggen?

Tro det eller ej, men de flesta har jag faktiskt skrivit =) Men såklart är vissa tagna från internett eller från någon jag känner, mest för att de var så fina att jag bara blev tvungen att använda dom i bloggen =)


Skriver sin pojkvän också dikter?

Ja, enligt honom så har han och hans bästis Danne skrivit en MASSA dikter tillsammans =) Men han skriver jätte fint och sött. Både Philip och Danne skulle lätt kunna skriva låtar med hjälp av sina dikter <3 Precis som jag gör =)


Fler frågor? Tveka inte att kommentera din fråga, mejla den eller varför inte skicka frågan i fråge-rutan? Svarar på NÄSTAN allt (inget för personligt).

 

Av Carolina - 24 september 2011 22:43

 

Av Carolina - 24 september 2011 20:00

Hej läsare!!

 

Igår åkte jag in till Sjöbo-Centrum för att möta Philip på busstationen <3 Sen gick vi en runda i Sjöbo, tills Danne kom med bussen. Sen satt vi tre inne på busstationen och snackade skit hahaahaha =D

Sen blev det iallafall till att jag, Philip och Danne gick till kraftverket, där Philip och Danne tränade (kunde inte själv efterosm jag har ont i ryggen). Sen sa jag och Philip hejdå till Danne, gick till min syrra och hennes sambos lägenhet. Vi åkte med dom hem till mig, där vi hade en trevlig kväll med min familj.

Imorse kollade jag och Philip på film, Tenacious D-filmen. Vi åkte även in till Hörby och köpte tapeter till mitt rum där uppe, vi renoverar där uppe och snart (när allt är kalrt) får jag mitt rum upstares! När Philip åkte hem satte jag mig här vid datorn, skrev DAG 3 - inlägget (kolla kategorin 30 dagar) och gick ut en vända i stallet. Så nu kan jag slappa här vid datorn, smsa med mupparna och kolla tv =D

Imorgon åker mamma, mammas väninna och syrran på hundutställning, så tänkte fråga någon av mina galna mupp-kompisar om någon av dom vill göra något?!

 

Presentation


Mitt namn är Carolina och jag är en glad emo/scene-inspererad tjej som tar sig igenom tonåren. I min blogg får du läsa om mitt liv och mina tankar.
bloglovin

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards