Carolina97

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Carolina - 24 augusti 2011 20:26

Mer av mina tankar, nu kring vad jag tycker om vissa personer och personligheter.


Folk kanske ser mig som en person som hatar att ha fel, men när jag har fel erkänner jag iallafall att jag har fel. Jag hatar folk som säger en sak, som visar sig vara fel men som inte erkänner att dom har fel! Hatar också folk som tror dom är bättre än många andra. Det finns en tjej som jag känner, hon ville testa en grej som jag är väldigt duktig på i skolan. Men så var hon tvungen att ha fusklappar så hon stod på fel håll bara för att kunna läsa på lapparna. Så jag visade henne hur hon skulle göra och hon bara: "Jag vet hur jag ska göra" men du? Det ser inte så ut eftersom du måste fuska för att klara det!!

Jag pratade med samma person och jag sa: "vi kanske inte är bäst, men det är mest det och det som behöver förbättras" (det kursiva = det hon gjorde) och då snäste hon tillbaka: "Nä, det behöver inte förbättras, jag äger på det" visst?! Men om du äger så j-vla mycket så varför klarar du inte det då? Jag klarade det första gången jag gjorde det, men det kan också vara för att jag är begåvad inom det ämnet. Men det värsta är nog att hon inte vill erkänna att hon behöver träna en massa och dessutom så lyssnar hon inte på mig!


Skrev inte ut några namn eller ämnen, eftersom folk kan känna sig träffade (om de inte redan gör det), bilden visar inte hur tjejen egentligen ser ut (blondinen, brunetten är jag och så ser jag typ ut) och skrev häller inte in riktigt vad hon sa (inte med samma ord) men typ så sa hon, allt eftersom ingen ska känna sig JÄTTE träffad eller veta direkt vem det är.

 

Av Carolina - 24 augusti 2011 20:07

Ja, idag stod det musik på schemat =D


Min grupp gick upp in aulan och började med att bestämma vet som skulle spela/göra vad. Jag ville spela gitarr, men eftersom bas är mitt huvud instrument och eftersom jag är den enda i bandet som kan det riktigt bra, så fick jag ta basen.

 

Lärde mig vad jag skulle spela redan efter första test-spelningen =D YEY! Det bästa med mig är att jag är lätt lärd inom sådant som jag tycker är roligt, som musik. Vi har en Kizz låt, as bra låt, men den hörs as dålig med vårt band. Men det kan vara eftersom gitarristen inte kan spela gitarr och sångerskorna inte kan sjunga i rätt tonart :-/... Just därför skulle allt vara lättare om jag lärde någon spela bas, sedan kunde jag ta gitarren eftersom jag KAN spela gitarr och sen kunde vi justera sången.

 

Presentation


Mitt namn är Carolina och jag är en glad emo/scene-inspererad tjej som tar sig igenom tonåren. I min blogg får du läsa om mitt liv och mina tankar.
bloglovin

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards