Carolina97

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Hemlig stilkod i skola?! :O

Av Carolina - 3 september 2011 09:56

Hej läsare!


En sak som jag stör mig på är att det finns så många fjortisbloggar, men as lite emobloggar?! Hellre emo än fjortis - BIG TIME!  På min skola verkar det som om folk vill ha en stilkod. Ingen får vara för emo, för då klankar fjortisar mfl ner på dom. Varför?! Ibland hade det varit bättre om vi hade skoluniform :S

Men vi får väll välja stilen emo om vi vill? Enligt mig finns det bara två riktiga emos i vår skola, och där står vi - omringade av en massa fjortisar. Två emos, minst tjugo fjortisar! Hade vi bara fått vara som vi vill, så hade vi inte fått några ord efter oss, så skulle vi kunna somna utan att höra folk säga att vi ska cutta oss, att vi är onormala. Men vad är normalt? Egentligen så är det en komplimang när folk säger att vi är onormala, normalt är tåkigt! Finns det en hemlig stilkod i vår skola som jag inte förstår? Finns den över hela sverige? Och varför blir jag klassad som idiot bara för att jag är den jag är?

 

 
 
Sofia

Sofia

3 september 2011 14:50

håller med!
hellre emo än fjortis!

http://smnmode.blogg.se

Carolina

3 september 2011 15:02

Japp, helt rätt!

 
feli

feli

8 september 2011 09:04

Du är precis lik normal som alla andra med din stil, tro inte att du är häftig och har något annorlunda utseende för du ser exakt lika dan ut som folk med din stil, precis så som de du kallar fjortisar ser ut som folk med deras stil. Alla människor är människor förfan, du är inte häftigare än någon annan bara för att du råkar ha en annan stil. Herregud..

http://heywasteland.tumblr.com

Carolina

10 september 2011 14:19

skriver inte att man inte får vara fjortis eller att jag är häftigare än alla andra, skriver bara att det känns som om folk inte tkr om ens stil i skolan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 1 november 2011 17:15

Hej älskade läsare!!   Nu har jag skapat en ny blogg (med samma bloggnamn som här) på Myshowroom.se. Följer du min blogg här på bloggplatsen? Följ den istället på Myshowroom.se, tyvärr tar det liiite tid för mig att lära mig myshowroom, så inlägg...

Av Carolina - 1 november 2011 12:18


Hej läsare! Jag vaknade för sådär drygt en timme sedan, var precis och duschade och nu snackar jag på Skype med världens bästa Issa =) Men jag ska snart logga allt, sätta mig och käka frukost i soffan och kolla på NCIS =D Men vad händer mer idag då? ...

Av Carolina - 31 oktober 2011 19:44

Här kommer lite bilder, vissa är tagna i somras, alla bilder är tagna och redigerade av mig, Carolina:   ...

Av Carolina - 31 oktober 2011 16:42

Jag kommer tyvärr inte ihåg mitt första husdjur. Jag har under hela mitt liv levt med en massa djur (har alltid bott på gård) men här är några av djuren min familj haft när jag var yngre:   ...

Av Carolina - 31 oktober 2011 16:06


 

Presentation


Mitt namn är Carolina och jag är en glad emo/scene-inspererad tjej som tar sig igenom tonåren. I min blogg får du läsa om mitt liv och mina tankar.
bloglovin

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards