Carolina97

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Carolina - 30 juli 2011 21:12

Var iväg och hämtade pizza som jag och familjen hade beställt =)


As god (och mättande) skinkpizza med en massa deg ;D Käkade pizza, drack läsk och kollade på film =D Filmer var sådär... Men pizzan var god ;D Ni undrar säkert vilken film jag har kollat på, jag har kollat på den innan med brossan men såg den idag också, den var inte JÄTTE bra, men okey. Det som gjorde den bra var att min favvo skåderspelerska Emma Roberts spelar Jill i den, gissat vilken än? Men jag ska vara snäll och låta er veta: Scream 4!! hihi ;)

  

Oh ja, en sak till: Klippte sönder min "HÅRDROCKARE"-Tshirt till ett as coolt linne blev först lite fel, men det blev snyggare när jag satte dit ett skärp :D

 

Av Carolina - 30 juli 2011 17:14

Hej alla läsare!


Vill bara ge er alla ett enormt bra boktips, Fråga Alice som är sann historia om en tjej som börjar knarka, det är både spännande, läskigt och rörande att läsa om hur "Alice" tar sig igenom sitt liv, om när hon utforskar livet och faller in i dimman, när hon har sina intriger och när hon slår sig fri för stunden.


Alice kan vara vem som helst.

Alice kan vara någon du känner.

Alice knarkar.

Fråga Alice är en superstark dagbok, skriven av en helt vanlig femtonårig amerikansk tjej som börjar knarka. Den skildrar hennes resa in i en mardrömslik tillvaro, och hur drogerna alltmer tar över hennes tankar.

Här kommer två av "Alice" dagboksinlägg:

8 juni

Jag känner mig så trängd att jag inte vet vad jag ska göra. När jag var på väg ut från skolan smög sig Jan fram till mig och väste: "Bäst att du säger åt din malliga lillsyrra att inte äta godis när hon blir bjuden, särskilt inte om hon blir bjuden av nån du känner." Men så jävlig kan hon ju inte vara! Väl?!

Vad hon än tycker om mig skulle hon väl inte låta det gå ut över Alexandria? Eller? Om jag bara kunde få henne att förstå - men jag fattar inte hur det skulle gå till.

Å, vad jag skulle vilja prata med mamma eller pappa elelr Joel eller Tim om det här, men vad jag än gör verkar allting bara bli värre. Jag kanske kan lirka in det i förbifarten vid middagen nån gång, säga nåt om hämndlystna ungdomar som delar ut godis och tuggummi och sånt som de har spetsat med syra. Om jag säger att det är en lärare som har berättat om en i Detroit som har dött på det sättet, så kanske de passar sig. De måste vara på sin vakt!

 

(?)

Klev nyss upp ur sängen och gick fram till spegeln. Fyra tår är spjälade så de är antagligen brutna. Det var knappt att jag kände igen mig själv. Ansiktet är helt svullet och blåsvart och sönderrivet, och håret är losslitet i stora tussar så nu är jag kal här och där på huvudet. Det är kanske inte jag egentligen.

 

As bra bok - rekomenderas STORT!! Man fattar direkt hur svårt "Alice" har det.

Så mitt tips: Läs boken!

 

Av Carolina - 30 juli 2011 15:17

Dagens bästa inköp: HAMBURGARE OCH COCA-COLA!


Hej läsare, ja idag har jag varit på loppis med mamma, pappa och Amanda (lillsyrran). Carola (storasyrran) kom efter en stund och när jag och mamma åkte hem (pappa och syrran tänkte stanna tills efter auktionen) så fick jag veta att Dennis (brossan) och några av hans kompisar hade kommit dit.


Tyvärr kommer det inte några nya bilder på ett tag eftersom kortläsaren till datorn inte funkar, så lägger in en massa bilder när jag har köpt en ny :)

Nästa vecka åker jag och mamma iväg och hämtar mina nya tamråttor =)

Två söta små pojkar i en stor bur som ska bo med mig, mina vovvar och mina kaniner i mitt rum ;D Ska bli kul, de är MYCKET större än Toph och Matilda (mina gamla och nu min syrran råttor).


Snart ska man börja bleka håret också, så man kan färga det blond =) Jupp, jag ska bli blondin. Har tänkt på det en tid nu och vill testa, eller vad tycker ni läsare att jag ska ha för hårfärg?? Ska jag ha kvar det mörka eller ska jag färga det ljust? Mörkt vs Ljust ;)

 

 

Av Carolina - 30 juli 2011 14:21

En fortsättning på "Love Sucks"-inlägget


Många läste mitt senaste inlägg, "Love Sucks" som jag skrev igår. Jag fick en fråga i frågerutan och den (en av frågorna) var: "Hur menar du att killar ska vara speciella?". I mitt fall så har jag en typ, alla har nog en typ. Men alla har inte hittat sin typ än helt enkelt. En jag känner hon gillar EMO-killar, en annan jag känner gillar killar med lite "fjortis"aktigt utseende. Ja, men man behöver inte ha en speciell stil på killar (EMO, fjortis osv.) utan man kan vara den som gillar de långa typerna, eller de korta. Man kan gilla brunetter, eller så faller man kanske bara för blondiner? :O Vilket som så ska man hitta en typ, typen kanske inte är den rätta, men då fortsätte man bara leta.


Det är samma om man är kille eller tjej, alla har en typ. Många tjejer gillar andra tjejer, och killar gillar killar. Det är också en "typ" man har. För att bli kär och hitta den rätta behöver man inte gilla det motsatta känet, man kan vara förälskad i sin bästa tjejkompis även om man är tjej. Så tvivla inte på dina känslor om du kommer på dig själv med att gilla din granne som är samma kön som dig. Tänk över det, det kanske visar sig att ni klickar.

Många undrar säkert nu vilka sorts killar som är min typ. Sanningen är att jag nog inte har hittat min typ än. Visst jag gillar långa killar, gärna brunetter men blondiner som är korta är också hur söta som helst! En sak är som jag alltid har gillat, som jag är säker på är att jag gillar när killar har smilegropar. De är söta, gulliga. Jag tycker helt enkelt om killar som har ett gulligt smile. Man får hela tiden lust att få dom att le, och man vill aldrig se en kille/tjej med ett sött smile vara sur eller ledsen.


Det verkar helt enkelt som att ni läsare gillar att läsa om just kärlek, om mina tankar om allt inom det ämnet. Så håll koll på min blogg, jag LOVAR att det kommer mer i just det här ämnet. Ställ gärna frågor i både kommentar och frågerutan, jag försöker svara på allt :)

Hej så länge

 

Presentation


Mitt namn är Carolina och jag är en glad emo/scene-inspererad tjej som tar sig igenom tonåren. I min blogg får du läsa om mitt liv och mina tankar.
bloglovin

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards